Du måste förstå hur allt fungerar och hänger ihop.

Det är lätt hänt att olika former av marknadsföring delas upp och arbetas med parallellt. Tom när det är inom samma media, som till exempel inom onlinemarknadsföring som webbutveckling och sökmotoroptimering. Detta är inte ett holistiskt arbetssätt som är optimalt. Simon Wall skriver idag i en artikel på sin blogg:

För att lyckas på webben idag måste du förstå hur allt fungerar och hänger ihop. Det handlar inte om att kunna ändra och justera en titel eller ösa på med inlänkar. Du måste förstå helheten på webben, att din webbplats är en del av ett större sammanhang där just webbplatsen förmodligen ska bli en plats där du ska tjäna pengar.

När det gäller att lyckas med din närvaro på internet kan inte arbetsinsatserna ske i en linjär ordning. Personen med kompetens inom sökmotoroptimering behöver vara med från början av kampanjen, projektet eller det nya varumärket. Likaså copywritern, teknikern och den grafiska formgivaren. Detta är det enda sättet en komplex marknadsföringskampanj kan ske framgångsrikt!

Läs hela artikeln om att satsa på sökmotoroptimering.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *